jessie

bråkiga benhinnor
Som överskriften lyder så bråkar mina benhinnor och på 2 veckor har jag sprungt 3 pass vilket inte känns bra alls. Att ändra teknik , löpstil och sen springa över 3 mil i veckan har slitit på mina ben och jag känner mig sliten. Huvudet vill så mycket men kroppen hänger inte riktigt med och denna veckan har jag valt att ta det lugnt. På måndag har jag sista passet med Oya och efter det ska jag nog ändra om min träning lite . Ta bort ett löppass och byta ut det helt mot ett löpstyrke pass sen kommer jag ha kvar det långa passet men ha ett pass som är endast i skogen och ett med fokus på backar och mujukt underlag. Har nästan bara sprungit asfalt den sista tiden och tror även detta har lett till att jag känner mig ganska slut i benen. Är lite sugen på att springa vårruset som kul grejj men har inte bestämt mig än:)
Löpträning och gym

Förra veckan fick benen vila helt och istället fick jag till ett riktigt bra gympass där jag lyckades dra till med 110kg i marklyft och ett nytt Pb:D

Har även inhandlat ett par asfaltsskor som jag verkligen ser fram emot att inviga snart:D Idag var vilotiden över och jag hade löpträning med Oya igen. Den näst sista vi gör ihop och jag kommer sakna våra pass. Idag sprang vi backe med fokus på teknik vilket var sjukt kul och sjukt jobbigt. Halvmaran och min 30 års dag närmar sig med stormsteg men jag är nog fasen mer nervör över loppet i åre. Tänk om jag springer fel utav helskotta och blir helt vilse, vad gör man då liksom:O

vilovecka
Igår skulle jag springa mitt andra pass denna veckan och jag såg verkligen fram emot det trots en djävulsk träningsverk och regn ute. Började springa och kände hur benen blve tunga och började ömma. Stängde av det för en stund och tänkte att det går över. Kom ungefär 1 km innan benen gav upp totalt och det vara bara att bita ihop och börja gå tillbaka. Väl hemma smörjde jag in benen med linniment och voltaren kräm innan jag gick och lag mig och idag känns det mycket bättre. Att snitta nästan 4 mil i veckan sliter på kroppen och jag antar att jag bara behöde vila. Pausar från löpningen resten av veckan och lägger till lite extra styrka på gymmet istället:)