jessie

Tränings schema

I tisdags fick jag ett upplägg inför halvmaran och hur jag ska ladda inför den utan att skada mig. Planen är att jag ska springa 4 pass i veckan där ett av dom ska vara minst 1.5 mil. Tanken är inte att de ska gå fort utan att jag ska hitta ett bra löpsteg , få till tekniken och få till andningen då jag gärna tar för korta och för snabba andetag. Förutom detta pass ska jag även springa ett pass på 8km och 2 pass på runt 5-6 km. De kortare passen ska vara i lite högre tempo men inte fort so jag brukar. Igår sprang jag första passet och det blev 8km med 6.2 i snitt tempo. Imorrn är tanken att springa lite kortare och på lördag är det långpass😄

Pb och löpning

I helgen satte jag pb i militärpressen på 37.5 kg och idag hade jag mitt andra löp pass med min tränare i det härliga vädret. Strålande sol och 16 grader man kan ju knappast klaga. Jag älskar verkligen löpningen och den har hjälpt mig så oerhört mycke psykiskt och jag ser fram emot både halvmaran och kvartsmaran i åre. Att springa har blivit min terapi och mitt sätt att stänga av hjärnan för en stund och jag älskar varje plågsamsekund av det😄

Löp tränare

Idag hade jag mitt första träningspass med min löptränare som jag ska springa med 1 gång i veckan i 5 veckor framöver. Detta för att jag vill vara så förbredd som möjligt inför halvmaran i juni. Idag jobbade vi på löpstyrka, hållning och tempo. Trodde inte de skulle vara så jobbigt med löpstyrkan men de var bra mycke svårare än jag hade räknat med. Nästa pass är på måndag och jag längtar redan😄